Online influencers omarmen Fair Flora

15-04-2019    10:09   |    Goedemorgen

Bloggers en online influencers spelen een belangrijke rol in de groeiende populariteit van Fair Flora. Het duurzame bloemen- en plantenlabel kreeg de laatste weken veelvuldig aandacht via social media-kanalen en wist daardoor veel consumenten te bereiken. Door dit succes wil Fair Flora deze vorm van marketing vaker inzetten.

Diverse interieurs- en duurzaamheidsbloggers lieten de afgelopen weken online weten enthousiast te zijn over de producten van Fair Flora. En zoals dat gaat met influencers, veel van hun volgers hebben daardoor ook kennis gemaakt met de eerlijke en duurzame planten. Het was een initiatief van Fair Flora zelf om de influencers te benaderen. Niet alleen werden verschillende planten persoonlijk langs gebracht, ook werd het verhaal achter Fair Flora verteld. En niet zonder gevolgen, want veel influencers deelden dat verhaal online. Van ‘The Green Guide’‘Nature Element’en ‘Huisje Boompje Blogje’tot interieurblogster ‘Thuis bij Lisette’, allemaal schreven zij enthousiast over de producten van Fair Flora. Verhalen die door duizenden volgers werden opgepikt. 

Authentiek en oprecht
Reden voor Fair Flora om na deze pilot in Nederland en België de pool met influencers verder uit te breiden, zegt Nathalie van Wijkvliet. Vanuit Greenhouse Marketeers is zij verantwoordelijk voor alle online marketing. “Influencer marketing bestaat al langer, maar het heeft de laatste jaren pas echt een vlucht genomen. Als je op zoek bent naar een leuk restaurant, zul je eerder vertrouwen op de mening van een vriend of vriendin die enthousiast is, dan op een advertentie van het restaurant zelf. Influencers hebben een beetje dezelfde soort rol als die vriend of vriendin. Ik vind het echter wel belangrijk dat de influencers waarmee we samenwerken authentiek zijn en oprecht achter het merk staan. En dat is met Fair Flora ook het geval.”

 

Uiteindelijk moet het Fair Flora vooral naamsbekendheid opleveren, geeft Van Wijkvliet aan. “Fair Flora is relatief jong en bestaat pas iets meer dan een jaar. Geen enkele influencer kende ons, dus dan kun je er wel van uitgaan dat dat ook geldt voor veel van hun volgers. Maar inmiddels zien we die bekendheid toenemen. We meten maandelijks het online bereik van Fair Flora en dat groeit, voornamelijk op Instagram. Ook vragen steeds meer consumenten rechtstreeks aan ons waar zij de producten kunnen kopen. De samenwerking met influencers heeft hier absoluut aan bijgedragen.” 


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Een stukje Holland naar China

Een delegatie van het Hailing District bracht dinsdag een bezoek aan de FreshTeq China partners als aftrap van het prestigieuze Taizhou Sino...

Geranium in de media

Aan de start van een nieuw geraniumseizoen voert het kwekerscollectief Pelargonium for Europe een uitgebreide promotiecampagne om...

De toekomst van verpakken

Van der Windt Verpakking introduceert een gerecyclede PET folie met dezelfde hoogwaardige eigenschappen op het gebied van houdbaarheid,...