'Boeiend event neerzetten voor alle generaties'

30-09-2020    10:40   |    Goedemorgen

Eind februari 2021 zal een nieuwe editie van HortiContact plaatsvinden in Gorichem. Event director Mariëlle Schonewille laat in de nieuwste uitgave van KAS Magazine weten dat het evenement aan alle veiligheidsaspecten zal voldoen. Tevens werpt zij een blik op de toekomst van HortiContact.

Mariëlle Schonewille ging enkele jaren geleden de uitdaging aan om HortiContact naar een hoger niveau te tillen. Zonder achtergrond in de tuinbouw sprong zij daarmee in het diepe, maar ze ging zich al snel thuis voelen in de dynamische horti-wereld, laat zij in gesprek met KAS weten. “Ik ben er totaal onbevangen ingestapt, met een open blik en zonder blinde vlekken. Ik wilde de sector op mijn eigen manier leren kennen en ervaar het als iets bijzonders om daar steeds verder in te groeien. Door met verschillende bedrijven en organisaties in gesprek te gaan, ben ik de sector steeds beter gaan begrijpen.”

Daarbij kwam ze in aanraking met twee groepen ondernemers: de gevestigde telers die HortiContact, voorheen de Tuinbouw Relatiedagen, door en door kennen en een nieuwe generatie die klaar staat om het stokje over te nemen. “Die nieuwe generatie tuinbouwondernemers is opgegroeid in het digitale tijdperk. Voor ons is het belangrijk om juist te weten wat hen triggert. Wat vinden zij belangrijk en waarvoor zouden zij naar HortiContact komen? Zoeken ze kennis, vermaak of misschien iets heel anders? Want voor een kop koffie en een hamburger stappen ze echt niet meer in de auto. De uitdaging is om de juiste balans te vinden in het beursaanbod, zodat je beide doelgroepen met hetzelfde evenement kunt aanspreken en boeien.”

Bij beursorganisator Easyfairs zijn ze niet bang om vooruit te kijken, geeft Schonewille aan. “Recent hebben we met elkaar een voorstelling gemaakt van de vakbeurs in 2030. Zijn er dan nog stands? Of werken we met hologrammen? Of misschien organiseren we dan wel een concert of festival. En hoe komen mensen naar het event toe? Met de auto? Of met een hypermoderne zweeftrein? Door out of the box te denken en constant met elkaar te brainstormen, blijf je aansluiting houden bij wat de doelgroep wil. En dat is exact wat we ook bij HortiContact doen.”

Nieuwsgierig hoe HortiContact in februari een coronaproof evenement wil organiseren en hoe de vakbeurs er in de toekomst uit moet zien? Lees het volledige interview met Mariëlle Schonewille in de nieuwste KAS, die gisteren verscheen. Ontvang je KAS niet? Neem dan contact op via info@spam-protectkasmagazine.nl.

(Foto: KAS Magazine)


Reacties (0)

Er zijn nog geen reacties

Reageer op dit bericht

Meer nieuws

Twitter: Perfecte Chrysant

Gisteren is de nieuwe teelt gestart voor het project 'Met LED naar een Perfecte Chrysant', laat Delphy op...