Servitization: serviceniveau bepaalt omzetgroei

Servitization: serviceniveau bepaalt omzetgroei

“Toekomstige omzet wordt bepaald door uw niveau van dienstverlening”, stelde keynote spreker Oscar Moers van Lely tijdens het seminar Greenhouse Technology as a Service. In een inspirerende presentatie nam hij de aanwezigen mee op de weg langs predictive maintenance en full operational lease die Lely heeft doorlopen en waarbij servitization concreet gestalte kreeg. De focus op optimale dienstverlening binnen een duurzame relatie is de sleutel voor succes voor Lely, leverancier van melkrobots en geautomatiseerde systemen voor melkveehouders over de hele wereld.

Ruim 40 deelnemers werden door Annie van de Riet, voorzitter van de branchevereniging AVAG en gastvrouw van het event, welkom geheten op de Lely Campus. Servitization blijft een relevant onderwerp voor de sector en biedt kansen op nieuwe business modellen, inzicht in de prestaties van producten bij klanten en een hogere klanttevredenheid.

Tijdens het seminar heeft Harmen van Dam het AVAG Servitization Framework gelanceerd. Dit framework is tot stand gekomen op basis van de Masterclass die AVAG en Erasmus University gezamenlijk over dit onderwerp in 2021 hebben georganiseerd voor haar leden. Sprekers uit wetenschap en bedrijfsleven hebben de deelnemers meegenomen in de uitdagingen op tal van gebieden, zoals commercie, financiering, organisatie en contractmanagement. De uitdaging blijft om daadwerkelijk met servitization aan de slag te gaan en de eerste stap te zetten. Het AVAG Servitization Framework biedt die leidraad om servitization handen en voeten te geven in uw eigen organisatie.

Het "Greenhouse Technology as a Service" event werd georganiseerd door AVAG Greenhouse Technology Center en stichting Hortivation op 1 november en zal een vervolg krijgen in de concrete toepassing van het AVAG Servitization Framework bij bedrijven in de Greenhouse Technology Sector.

Bron:

Deel artikel